Finala națională CS Go SuperBET Open | Finala națională League of Legends | Wild Drift BMW – Samsung – 17-20 Decembrie 2020 – Live pe Youtube

  • 4.220 de jucători aduși „împreună” în pandemie, online, pentru calificările celor două finale
  • 3 zile de evenimente pe cea mai mare scenă de e-sports din România
  • Federația Română de Esports așteaptă avizul autorităților

Turneul național de esports, Digital Crusade, este unul dintre puținele evenimente care nu doar au rezistat pandemiei, dar au reușit să evolueze prin cele două ediții derulate în 2020. După ce prima ediție a uimit fanii esports prin cea mai mare și spectaculoasă scenă în acest an, cea de-a doua care se derulează în aceste zile la Cluj, promite să depășească performanțele prin diversitatea jocurilor și punerea în scenă a celor două finale naționale: CS Go Superbet Open – Counter Strike Romanian Final și Finala națională a campionatului de LOL – League of Legends.

O altă surpriză pregătită de organizatori constă într-o nouă abordare a Wild Rift, unul dintre cele mai noi jocuri lansate în acest final de an. Două mașini puternice – BMW, doi șoferi cu adrenalină în sânge, două smartphone-uri performante – Samsung, patru streameri cu experiență și un singur traseu. Cine va câștiga cursa? Cursa nu trebuie ratată, la fel cum nici cele două finale naționale nu pot fi trecute prea ușor cu vederea.

Cifrele vorbesc de la sine:

  • Prima ediție în această formulă pentru CS SuperBET Open, Counter strike National Tournament a adunat în calificări 2.830 de jucători, adică 566 de echipe. Distanțarea a fost implicită, calificările desfășurându-se online cu 301.000 de vizualizări. Cele mai bune două echipe au rămas să se dueleze în acest weekend pentru premii totale în valoare de 5.000 de euro.
  • A treia ediție a campionatului național de LOL League of Legends a însumat 1.390 de jucători, 278 de echipe participante la cele patru sesiuni de calificare, desfășurate pe durata lunii noiembrie, 30 ore de stream pentru cele 4 semifinale și peste 110.00 vizualizari.

Cele mai bune 4 echipe de LOL vor concura pentru titlul de campioană națională și pentru un prize pool de 6.000 euro.

„Din punct de vedere al ritmului accelerat de creștere, esport-ul reprezintă una dintre cele mai bine cotate industrii mondiale. O industrie cu venituri de 1.1 miliarde de dolari și o audiență globală care vizează 495 milioane de fani și 23.000 de jucători. În 2019, cele 4.500 de campionate organizate la nivel global au însumat  premii în valoare de 214 milioane de dolari. Acest fenomen se datorează exclusiv sinergiei dintre mediul privat (producător) – mediul guvernamental (cadru legislativ) și publicul larg (consumatori). În acest moment, România nu ia loc la masa internațională a esport-ului, pentru că în România, industria esports e mai degrabă un concept underground. Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Serbia și Ucraina au deja o legislație dedicată esports-urilor. România, una dintre țările cu cel mai rapid internet, cu tineri talentați, cu IT-iști recunoscuți și căutați în toate colțurile lumii, o țară cu un potențial enorm în zona digitală, trebuie să ia atitudine! ” declară Mihai Cotos, directorul Digital Crusade, esports tournament și unul dintre inițiatorii petiției de înființare a Federației Române de Esports.

„Mi-am dorit mult nu doar să supraviețuim acestui an, ci să încercăm să ne urmărim în continuare visul de a crea o comunitate puternică de esports în România. Și am avut marele noroc să împart acest vis cu prietenii noștri de la Nexus Gaming, Numa’Film, Byron și toți reprezentanții companiilor care ni s-au alăturat ca sponsori, ” completează Mihai Cotos.

Superbet, HyperX, Lenovo, AOC, Samsung, BMW, Steel Series, Aqirys, RedBull, Vitamin Aqua sunt brandurile care stau în spatele acestui eveniment care promite să fie unul cu impact în comunitatea de gamers și nu numai. Cei mai urmăriți streamers și influencers de pe această nișă susțin evenimentul: Imogen, Jaxy, Alexxa, Mr-Keta, Palash, Tak3 my fury, Werty, Tedereu, Holy Diver, Ang.

Digital Crusade Tournament respectă legislația anti-COVID-19 și nu permite prezența publicului la cele trei evenimente, protejându-și, astfel, și fanii care sunt invitați „să se înghesuie” în număr cât mai mare în mediul online unde pot interacționa, comunica și susține echipele preferate fără restricții.